Osnovna škola Budrovci

Naša područna škola Đurđanci može se pohvaliti svojim novim kutkom s knjigama smile

Knjižničarka Martina Bošnjak Turalija iznenadila je i razveselila učenike prvog i drugog razreda pretvorivši običan prazni ormar u malu knjižnicu bogatu pustolovinama i čarolijama s raznih strana svijeta. Nakon što je zajedno s učenicima posložila knjige na police, pročitala im je ulomak iz knjige “Neobična knjižničarka” autora Kašmira Huseionovića. Druženje su završili uz osmijeh i veselje s obećanjem da knjige iz njihove male knjižnice neće skupljati prašinu već će pronaći put do njihovih ručica i ispuniti ih novim saznanjima i pričama od kojih mašta raste i raste.

A svi znaju da mašta može svašta! 

Kako bismo podignuli svijest o važnosti drveća za nas i naš planet, u područnoj školi Đurđanci obilježili smo Dan sadnje drveća. Učenici 1., 2. i 4. razreda imali su priliku uljepšati dvorište svoje škole sadnjom četiri sadnice indijskog jorgovana (Lagerstroemia indica). Zajedničkim su snagam, uz pomoć učitelja, pripremili alat za iskopavanje rupa i vodu za zalijevanje sadnica. Budući da je zemlja bila vrlo suha i tvrda, u pomoć nam je uskočio majstor Ivan i izbušio nam rupe uz pomoć svog strojnog bušača. Zatim su učenici zasadili svoje jorgovane i dobro ih zalili vodom kako bi bili zdravi i mogli rasti.

Nakon aktivnosti sadnje, slijedila je radionica tijekom koje su se učenici, podijeljeni u skupine, uz pomoć “Šumske spajalice” upoznali s dijelovima drveća, njihovom ulogom i životinjicama koje svoj dom pronalaze u krošnjama, dupljama, udubinama uz korijenje ili u samoj zemlji. Svaka je skupina tada dobila jednu slikovnicu o drveću sa zadatkom da je prouči i na kraju predstavi svojim prijateljima iz razreda. Na kraju same radionice, knjižničarka Martina Bošnjak Turalija pročitala je učenicima slikovnicu “Veliki moćni hrast” autorice Zoë Armstrong. Priča je to o snazi velikoga hrasta i načinima na koje štiti sebe i svoje stanovnike.

Sadnjom stabala i radionicom o drveću potičemo učenike da se kroz timski rad i praktične vještine povežu jedni s drugima i sa samom prirodom, osvijeste o važnosti očuvanja prirode te uloge stabala u proizvodnji kisika i zaštiti tla i kao skloništa za životinje.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Povodom Međunarodnog dana prašuma (14.09.), učiteljica geografije Ivana Vidović i knjižničarka Martina Bošnjak Turalija provele su radionicu o prašumama u 7. razredu pod nazivom “Tajni svijet prašuma”. Cilj radionice bio je osvijestiti učenike o važnosti prašuma i njihovoj ulozi u održavanju ekološke ravnoteže klime i bioraznolikosti svijeta.

Učenici su se tijekom radionice podsjetili na gradivo 6. razreda o tropskim kišnim područjima i produbili svoje znanje o prašumama. Koje sve vrste prašuma postoje, koliko slojeva imaju i koja su najveća prašumska područja na svijetu učenici su saznali iz prezentacije i uz pomoć prikaza karte svijeta, a o tajnama najveće od njih, Amazoni, pogledali su kratki video “Amazonska prašuma – Pluća Zemlje”.

Naravno, nismo zaboravili spomenuti da i u samoj Hrvatskoj postoje prašumaska područja, a jedno od najpoznatijih je Čorkova uvala koja se nalazi u najstarijem nacionalnom parku Hrvatske Plitvička jezera.

Nakon prezentacije, kratkog videa i razgovora, učenici su imali priliku provjeriti svoje znanje rješavajući u skupinama “Prašumski kviz” i “Prašumsku spajalicu” koja se sastojala od kartica s prikazom prašumskih životinja s jedne strane i  njihovim odgovarajućim opisom s druge strane, a koje su morali spojiti.

Da tapirova mladunčad ima pruge poput lubenice zbog kamuflaže, orao harpija postiže brzinu od 80 km/h loveći plijen kroz prašumske krošnje ili da da se Amazonska prašuma proteže preko devet država, samo su neke od zanimljivosti s kojima su se učenici upoznali tijekom ove radionice.

Radionica je završila u dobrom raspoloženju i osmjesima na licu. smile

U utorak 09.09.2025. godine obilježili smo Međunarodni dan pismenosti kako bismo podignuli svijest o važnosti pismenosti i obrazovanja.

Knjižničarka Martina Bošnjak Turalija podsjetila je učenike na to da pismenosti ne podrazumijeva samo osnovne vještine čitanja i pisanja. Pismenost je mnogo više od toga. Pismenost je niz različitih vještina koje nam pomažu kako bismo bolje razumjeli svijet oko sebe i snašli se u različitim životnim situacijama. Razumijevanje pročitanog, komunikacija i poznavanje stranih jezika čine samo dio vještina ključnih za svakodnevni život. Informacijska pismenost, medijska pismenost i digitalna pismenost samo su neke od mnoštva vrsta pismenosti u čiji razvoj ulažemo svakodnevno tijekom nastave.

Ovim kratkim predavanjem, knjižničarka je učenicima poželjela dobrodošlicu u školu i sreću u novoj školskoj godini. smile

Učenici razredne nastave naše škole ove su godine po prvi puta sudjelovali u projektu “Djeca u školama za djecu u bolnicama”. Riječ je o projektu kojim se kod djece potiče razvoj empatije, a temelji se na razgovoru o emocijama općenito i onim emocijama koje su usko vezane za posjet ili boravak u bolnici kao što su tuga, strah, ljutnja, usamljenost i nesigurnost. Učenici su imali priliku međusobno podijeliti iskustva posjeta i/ili boravka u bolnici nakon čega su upoznati s ulogom Crvenih nosova.

Sestra Fina Bublina, dr. Jarmel Zvekan, dr. Danica sa Skalica i dr Torpedo su klaunovidoktori koji u bolnicu unose smijeh i radost omogućujući time djeci da barem na trenutak budu bezbrižna i da im osmijeh zablista na licu. Naši su učenici odabrali klaunodoktora koji ima se najviše svidio te se kreativno izrazili crtajući ga.

Ovaj je projekt prekrasan način kojim učenike nastojimo osvijestiti o empatiji i kulturi pomaganja te ih potaknuti na filantropsko djelovanje u budućnosti.

Radionicu je s učenicima provela knjižničarka Martina Bošnjak Turalija.

Skip to content