I sukobiti se treba znati

Svi učenici predmetne nastave i ove su godine sudjelovali u radionicama vezanim uz Festival prava djece. Tema radionica bila je rješavanje sukoba, a ciljevi naučiti zauzeti se za sebe; unaprijediti komunikacijske kompetencije; usvojiti osnove rješavanja sukoba; naučiti razliku između kompromisa i suradnje; usvojiti razne vrste rješavanja sukoba.

Učenici su podijeljeni u parove, a svakom je paru dan jedan papir i samo jedna kemijska olovka. Zadatak je bio da jednom kemijskom, koju moraju zajedno držati, nacrtaju zajedničku sliku. Bitno je da se cijeli rad odvija u potpunoj tišini, bez dogovaranja o tome što će se crtati. Nakon što su odradili prvi dio zadatka, uz dosta smijeha, zadatak je bio da na poleđini papira nacrtaju svatko svoju sliku, opet samo jednom kemijskom koju drže zajedno, opet bez dogovora, u potpunoj tišini. Ta je vježba učenicima bila jako zabavna, iako je dosta ozbiljna. Potaknula je razgovor o tome kako se tko snalazi kad se treba zauzeti za sebe i/ili surađivati s drugima.

Zatim su pogledali film Kada učiteljica ode na tri minute i razgovarali o njemu. Naučili su stilove rješavanja sukoba i zaključili da je svaki stil ponekad potreban i pozitivan, a najkvalitetniji je stil suradnje, kad je „više glava pametnije od jedne“ i kad je važno da dugoročno svi budu zadovoljni.

Radionicu s petim razredom odradila je knjižničarka Nika Bušić, a s ostalim razredima učiteljica HJ-a Vesna Karalić Kladarić.

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content