2015-05-19 21:53:22

"Najljepši školski vrtovi 2015."

NATJEČAJ ZA 2015 GODINU "NAJLJEPŠI ŠKOLSKI VRTOVI 2015."

Hrvatska radiotelevizija  i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta

pozivaju sve osnovne i srednje škole i srodne odgojno-obrazovne ustanove za djecu i mladež u Hrvatskoj da se jave na

NATJECANJE "NAJLJEPŠI ŠKOLSKI VRTOVI 2015."

Škole koje se budu natjecale trebat će, osim ispunjenog upitnika, poslati i tri fotografije školskog vrta (poželjno i na CD-u) te opis  školskog vrta s podacima koje biljke uzgajaju i tko sve u vrtu radi.

 

Svaka škola oblikuje vrt prema svojim mogućnostima i u skladu s klimatskim i drugim uvjetima, čuvajući bogatstvo i biološku raznolikost Hrvatske i njegujući autohtono bilje svojega podneblja.

Na temelju pristiglih prijava Prosudbeno povjerenstvo odabire školske vrtove koje će posjetiti. Nakon obilaska odlučuje o prvonagrađenim vrtovima te na završnoj svečanosti dodjeljuje nagrade i priznanja najljepšim školskim vrtovima u kontinentalnom i primorskom dijelu Hrvatske.  Povjerenstvo ima pravo i ne dodijeliti  nagradu u pojedinim kategorijama ako smatra da nitko ne ispunjava  kriterije, a može dodijeliti i nekoliko ravnopravnih nagrada.

Glavni ravnatelj HRT-a dodjeljuje ZLATNU POVELJU HRT-a za najljepši školski vrt.

Da školama bude lakše utemeljiti i njegovati vrtove, evo nekih osnovnih elemenata koje bi školski vrt mogao imati, ali ističemo da svi navedeni elementi nisu obvezni. Ovo je više podsjetnik što biste sve u školskom vrtu mogli uzgajati:

1. ukrasne grmove

2. ukrasno drveće(grupna ili pojedinačna stabla)

3. sezonsko cvijeće

4. trajnice

5. sukulentne biljke

6. ljekovito i začinsko bilje

7. travnjak

8. vodene površine za uzgoj vodenoga bilja i životinja,

9. pojedinačna stabla voćaka ili voćnjak

10. maslinik ili pojedinačna stabla maslina

11. povrtnjak

12. kompostište

13. živicu – u slobodnom rastu ili oblikovanu

14. klijalište, rasadnik, plastenik, staklenik………

15. preporučuje se voditi foto-dokumentaciju o radovima u školskom vrtu

Prosudbeno povjerenstvo  tijekom  posjeta  razgledava vrt, daje stručne  savjete  učiteljima i djeci kako ispraviti  nedostatke, a visokim ocjenama vrednuje  one  koji konkuriraju za neku od nagrada ili za titulu pobjednika. 

Podsjećamo na to da se, osim pobjednicima, dodjeljuje i nagrada  za kontinuitet. Za nju se mogu natjecati oni vrtovi koji su već osvojili pobjedničku titulu, a smatraju da i dalje uzorno uređuju svoj  vrt i okoliš.

Godine 2015., budući da projekt navršio  20. obljetnicu, nastojat ćemo objaviti monografiju „100 NAJLJEPŠIH“( školskih vrtova u Republici Hrvatskoj). Sa željom da  u monografiju uđu i oni iznimno lijepi vrtovi koji do sada još nisu pobijedili, pozivamo škole koje marljivo uređuju svoj školski vrt i okoliš da se  na ovogodišnji natječaj jave u što većem broju. Prijave  s tri fotografije vrta i ispunjenim upitnikom pošaljite do  30. svibnja 2015. na adresu:

za "NAJLJEPŠI ŠKOLSKI VRT"
emisija „Slušaj kako zemlja diše
Hrvatska radiotelevizija, Prisavlje 3
10000 Zagreb

Povjerenstvo će obilaziti vrtove  tijekom lipnja, srpnja i rujna. O točnom datumu na vrijeme ćemo vas obavijestiti. Svim sudionicima  natjecanja želimo mnogo uspjeha u uređenju  školskih vrtova i školskog okoliša i već sada pozivamo vas na  završnu svečanost  koja će se na jesen održati u popularnom studiju „Bajsić“ Hrvatske radiotelevizije.

Poštovani, ovom brošurom nastojali smo vam pokazati barem djelić ljepote školskih vrtova diljem Hrvatske."Najljepši školski vrtovi" jedinstvene su "cvjetne radionice na otvorenom" u kojima djeca kroz igru uče kako posijati sjeme, njegovati mladu biljku, ubrati njezin plod i kako sačuvati zdravo tlo. Projekt promiče isključivo organsku poljoprivredu, uzgoj autohtonog i domaćeg bilja, prepoznavanje ljepote vlastitog krajolika i povratak tradicijskim vrtovima u svim regijama Hrvatske.

Djeca i vrtovi mogu rasti zajedno. Dijete koje posije sjeme ili posadi biljku i gleda je kako raste neće nikada iščupati ili pogaziti cvijet. Dijete koje u svojem školskom povrtnjaku ne truje tlo pesticidima vjerojatno to neće činiti ni  kasnije u životu. Djevojčica ili dječak koji odrastaju u ljepoti okoliša koji sami stvaraju i čuvaju, čuvat će ga i kada odrastu.

 

Više o natječaju: tekst natječaja

 


Osnovna škola Budrovci