preskoči na sadržaj

Osnovna škola Budrovci

Login
Važne poveznice

 

Važna anketa
Ovu školsku godinu namjeravam završiti s:





Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Dokumenti

Large Visitor Mapfg

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 1. 2010.

Ukupno: 339998
Ovaj mjesec: 1453
Ovaj tjedan: 390
Danas: 1
 

V i j e s t i - školska godina 2023./2024.
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Zvučno onečišćenje
Autor: Dominik Tomislav VLADIĆ, 12. 10. 2015.

Projekt je zamišljen kao maleni znanstveni rad. Učenici će tijekom ovog međukurikularnog projekta upoznati različite dijelove Republike Hrvatske, istraživati prirodu, izvore i jakosti zvuka u svojoj školi i svom okolišu. Učenici će se upoznati s pojmom zvučnog onečišćenja te njegovim nepoželjnim i zabrinjavajućim posljedicama te utjecajem na zdravlje ljudi, biljki i životinja. Učenici će primjenom PBL pristupa (project based learning metode) „postati“ znanstvenici te naučiti razlikovati zavisne i nezavisne varijable, postupke prikupljanja i analize podataka (grafičke, numeričke…). Sve rezultate ćemo prikazivati u različitim web 2.0 alatima i nadam se napraviti mnoštvo nastavnih materijala koje će poslije biti korišteni u nastavi fizike, biologije, matematike informatike i sl. Ovakvim načinom rada nadamo se učiniti učenje prirodoslovlja (STEM predmeta) zanimljivim, motivirajućim te pokazati učenicima posao znanstvenika i razvijati digitalnu pismenost.


Predmeti: Biologija, Ekologija, Fizika, Geografija, Geologija, Glazbena kultura, Informatika, Interdisciplinarni predmeti, Matematika / Geometrija, Prirodne znanosti, Tehnologija, Zdravstveni odgoj


Jezici: HR
Dob učenika: 10 - 16
Alati koje možete koristiti: Chat, e-mail, Forum, MP3, Other software (Powerpoint, video, pictures and drawings), Project Diary, Twinspace, Video conference, Web publishing


Ciljevi:
- Upoznati učenike s pojmom i nastankom zvuka, jakosti zvuka i zvučnim onečišćenjem te mjerenjem jakosti zvuka
- Upoznati učenike s zdravstvenim posljedicama buke (zvučnog onečišćenja) na ljude i okoliš
- Identificirati uzroke zvučnog zagađenja u različitim dijelovima Republike Hrvatske
- Upoznati učenike s postupcima mjerenja, prikupljanja i obrade podataka
 Upoznati učenike s načinima zaštite od buke (zvučnog onečišćenja)
- Razvijati svijest o očuvanju okoliša
- Motivirati učenike za učenje prirodoslovlja na zanimljiv način (projektno učenje-PBL)
- Upoznati učenike s različitim web 2.0 alatima i pokazati mogućnosti njihovog korištenja u različitim nastavnim predmetima
- Upoznati učenike s različitim dijelovima Republike Hrvatske
- Razvijati vršnjačko učenje, međusobnu toleranciju i digitalnu pismenost.


Radni postupak:
Projekt se sastoji od 8 aktivnosti koje će se izvoditi tijekom nastavne godine 2015./16. :
1. Upoznajmo se – učenici će putem web 2.0 alata predstaviti sebe i svoju školu
2. Moja grad i okoliš – učenici će predstaviti predio RH iz kojeg dolaze i svoj grad
3. Što je zvuk, a što buka? – istraživanje i izrada prezentacija, stripa, Glogstera, videa, infografika, online kvizeva, didaktičkih igara i ostalih nastavnih materijala za učenje o zvuku
4. Mjerenja jakosti zvuka u mojoj školi – mjerenja zvučnog onečišćenja prema unaprijed dogovorenim parametrima pomoću mobilne aplikacije Noise watch napravljene od strane EEA (European Enviromental Agency)
5. Mjerenja jakosti zvuka u mom okolišu
6. Obrada mjerenja – obrada mjerenja „znanstvenom“ metodom, određivanje relativne i apsolutne pogreške
7. Rezultati – prikaz i usporedba rezultata mjerenja iz cijele RH, te analiza uzroka razlike u rezultatima
8. Kako se zaštiti od buke – istraživanje i prijedlozi Aktivnosti će se ovim redoslijedom odvijati tijekom nastavne godine 2015./16. Učenici mogu raditi u timovima, na dodatnoj nastavi fizike, bilogije, izvananstavnoj aktivnosti i slično. Također projekt je lako povezati sa zdravstvenim i građanskim odgojem u školama. Svaka škola trebala bi pratiti vremenik aktivnosti.


Očekivani rezultati:
Učenici će moći
- objasniti što je zvuk, kako nastaje, jakost zvuka, mjerne jedinice za jakost zvuka i zvučne valove
- objasniti zvučno zagađenje i prepoznati njegove izvore
- opisati i navesti nekoliko primjera zdravstvenih teškoća nastalih kao posljedica zvučnog onečišćenja
- navesti i kategorizirati uzroke zvučnog onečišćenja
- navesti i opisati rješenja za sprječavanje zvučnog zagađenja i neželjene buke
- mjeriti jakost zvuka pomoću aplikacije
- prikupljati i analizirati podatke „znanstvenom“ metodom
- koristiti različite web 2.0 alate u različitim nastavnim predmetima.



Izvor: https://twinspace.etwinning.net/9558/home


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju